Med over 40 millioner solgte brød hvert år, så er bærekraft og ernæring en viktig del av vår hverdag. Som del av våre strategiske planer har vi spesielt fokus på flere av FNs bærekraftsmål.

De siste årene har vi jobbet med å fjerne emballasjeløsninger med duomateriale (plast og papir), og med tanke på plast har vi et mål om å redusere der vi kan, alltid bruke resirkulert plast dersom mulig, samt alltid vurdere alternative løsninger når vi skal lansere nye produkter.

Innenfor ernæring samarbeider vi med Helsemyndighetene og Fremtidsmat om å gjøre vår del for å hjelpe folk med å oppfylle kostrådene.

Vi har redusert saltinnholdet i brød med over 30% de siste fem årene, og vi har et overordnet mål om «clean label» i utvikling av nye produkter. Vårt barnebrød «Superhelt» som ble lansert i 2018 er blant de sunneste barnebrødene i Norsk dagligvare, og vi jobber stadig med å utvikle bedre produkter for barn og ungdom.

Flere artikler

Hvor finner jeg batchnummer

Våre dagsferske brød og kaker på nett har ikke batchnummer. Angi isteden dato for kjøp.

Våre holdbare brød har batchnummer/produksjonsdato stemplet på klips. 

Våre holdbare kaker og småvarer har batchnummer stemplet på posen. 

Våre fryste kaker har batchnummer/produksjonsdato stemplet på etiketten. 

Hvor finner jeg best før dato

Våre dagsferske brød og kaker på nett har ikke stempling på emballasjen. Angi isteden dato for kjøp.

Våre holdbare brød, kaker og småvarer har best før-dato stemplet på klistrelapp.